bgpw blog

    blog Biblioteki Głównej PW

    Wpisy z okresu: 10.2009

    W Czytelni Czasopism Biblioteki Głównej PW  (II piętro, p.242) mamy już na stałe skaner BookCopy firmy Zeutschel (OS 12000).

    Taki sam skaner był już testowany u nas w czasie wakacji i cieszył się dużym zainteresowaniem użytkowników.
    Skaner umożliwia
    samodzielną pracę przy kopiowaniu dokumentów i zapisanie pracy na
    pamięci USB (pendrive) albo karcie pamięci (SD).

    Skaner jest prosty w użyciu, praktycznie używa się 3 przyciski, a  instrukcja obsługi skanera mieści sie na 1 stronie.



    Skanowanie jest za darmo i skanować może każdy użytkownik Biblioteki!
    Zapraszamy!

    MM

    Mashup

    2 komentarzy

    Jednym z narzędzi Web 2.0, dość często używanym, ale mniej znanym z nazwy jest mashup. Jest to strona internetowa łącząca w sobie aplikacje on-line z różnych źródeł internetowych.
    Nie ma chyba polskiego odpowiednika słowa mashup – używa sie określenia „hybryda”, jakoże jest to hybryda aplikacji sieciowych, ale bardziej pasuje chyba po prostu – ‚mieszanka’.
    Etymologia słowa mashup :
    From mash up, in turn from mash and up

    Tworzenie mashup’ów jast popularne m.in. dzieki temu, że nie wymaga jakichs niezwykłych umiejętności. Istnieją specjalne edytory (np. Google Mashup Editor), umożliwiające tworzenie mashupów . Osoby zainteresowane projektowaniem mashupów mogą skorzystać z dostępnych w sieci interfejsów programowania aplikacji (API), zamieszczonych w serwisie Google Code.
    Np. Google Map, dzięki udostępnieniu API dał internautom możliwość tworzenia własnych map.
    Mashupy pojawiają sie też w serwisach bibliotecznych.
    Oto jest przykład mashupa wykorzystującego Google Map (pokazuje lokalizacje bibliotek w różnych miejscach na świecie) w połaczeniu ze zdjęciami bibliotek z serwisu Flickr, prezentowany w YouTube.

    Inny przykład:
    Hamilton Area Air Photos, McMaster Library –
    Google Maps + collection of 5,000 aerial photos

    Podobny przykład zastosowania mashup’u jest tez zreszta na stronie Politechniki Warszawskiej – Mapa Kampusu – pokazana lokalizacja Wydziałów, budynków administracyjnych, budynków mieszkalnych, klubów sportowych, domów akademickich, obiektów sportowych, stołówek. Biblioteki niestety nie uwzględniono, nawet w dziale ‚Inne’, gdzie pokazano lokalizacje Muzeum PW i COI.


    Wiecej informacji o mashup’ie:

    http://www.webmashup.com/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mashup_(web_application_hybrid)

    http://blog.biblioteka20.pl/?p=38

    MM

    Wspomnienie o Lidce

    3 komentarzy

    Wczoraj odeszła nasza koleżanka, Lidka Teodoruk, która pracowała przez wiele lat w Filli na Narbutta.
    Ciężka choroba spowodowała, że zmuszona była przerwać pracę ale nasza przyjaźń przetrwała 20 lat. Z czasem musiała porzucić ukochaną Warszawę i przenieść się do brata do Białegostoku.
    Dla rodziny Lusia, a dla przyjaciół Lidzia. Była kochaną, cudowną osobą. Do końca optymistka, zawsze zainteresowana tym co słychać w bibliotece, na Filii u Agatki, Agnieszki, Pani Mirki, Jacka.
    I taką ją zawsze będę pamiętać.

    MW

    Rozpoczęły się III Targi Książki Akademickiej i Naukowej.
    Uroczyste otwarcie nastapiło dzisiaj (7.10.2009) o godz. 12ej w Dużej Auli Politechniki Warszawskiej.
    Targi potrwają do 9 października. Godziny otwarcia: 10-18.
    Targom towarzyszą spotkania dyskusyjne.


    fot. M.Miller

    MM

    W dniu 22 września 2009 roku Jego Magnificjencja Rektor PW spotkał się z przedstawicielami Związku Zawodowego Bibliotekarzy i Pracowników Bibliotek „Bibliotekarze Polscy”.
    Spotkanie miało charakter informacyjny. Obydwie strony chciały wzajemnie się poznać i uzgodnić zakres współpracy. Poruszaliśmy sprawy związane z powstaniem związku, aktualnej sytuacji bibliotekarzy oraz o ich wkładzie jaki wnoszą w rozwój dydaktyczno-naukowy uczelni.
    Konkretnie były to: konsekwencje przeprowadzenia podwyżek uposażenia pracowników PW i jego skutki w Bibliotekach Sieci Biblioteczno-Informacyjnej PW (m.in. sprawa dużej różnicy w rozkładzie płac względem taryfikatora w obrębie grup); utracony dłuższy wymiar urlopu; rozszerzenie magazynów bibliotecznych; plan zabudowy dziedzińca Gmachu Głównego.
    Obydwie strony spotkania uznały, że Związek zawodowy Bibliotekarzy powstał w dobrym czasie kiedy powstaje wiele nowych inicjatyw i są możliwości zmian na lepsze. Między innymi, udział w planowanym projekcie tworzenia Repozytorium.
    Violetta Frankowska, Wiceprzewodnicząca Ogólnopolskiego Związku Bibliotekarzy Polskich zapewniła, że jesteśmy dobrze przygotowani do zadań jakie stawiane są uczelni. Towarzyszyli jej Agnieszka Kowalczuk i Krzysztof Łabęda.
    JM Rektor zaprosił przedstawicieli związku do uczestnictwa w pracach wszystkich komisji rektorskich.
    Najważniejsze dla nas było jednak to, iż JM Rektor uznał nasz Związek za równoprawną organizację działającą na Politechnice Warszawskiej, tak na rzecz środowiska bibliotekarzy, jak i całej uczelni.
    Pierwsze skutki spotkania widoczne były już kilka dni potem, kiedy JM Rektor  poinformował Prezesesa Związku Nauczycielstwa Polskiego  oraz Dyrektor Biblioteki Głównej PW o tym, iż przyznaje dodatkowe pieniądze dla bibliotekarzy.

    AK

    Inauguracja Roku Akademickiego 2009/2010 w Dużej Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej


    fot. 1, 3-7 M.Miller, fot. 2 G.Kiwała

    Powered by WordPress Web Design by SRS Solutions © 2017 bgpw blog Design by SRS Solutions

    • RSS